Myslite pri nákupe kotla taktiež na servis
Tlačová správa | 18. 11. 2016
Náklady na vykurovanie, ktoré patria vo veľa domácnostiach k hlavným položkám v rodinnom rozpočte, je treba rozdeliť do dvoch základných položiek. Sú nimi obstarávacie a prevádzkové náklady. Z čoho sa skladajú?
Obstarávacie náklady predstavujú počiatočnú investíciu do vykurovacieho systému, ktorá sa skladá z ceny kotla, radiátorov, spojovacieho materiálu, izolácie a taktiež z inštalácie a uvedenia kotla do prevádzky. Obstarávacie náklady musíte vynaložiť, aby ste vôbec mohli dom alebo byt začať vykurovať. Ďaľšie a často podceňované náklady sú prevádzkové, ktoré vznikajú bežnou prevádzkou kotla. Pritom to nie sú len náklady na palivo. Každý kotol na plyn by mal byť pravidelne servisovaný a to v ročných intervaloch. K tomu taktiež je treba pripočítať náklady na pravidelné čistenie a revíziu spalinových ciest.
Podceňovať servis sa nevypláca
Častou chybou býva podceňovanie pravidelnej servisnej prehliadky! Lenže iba pravidelné čistenie a nastavenie kotla umožňujú jeho bezpečnú a spoľahlivú prevádzku.
Je to rovnaké ako napríklad servis a prevádzka osobných automobilov. Pravidelne servisovaný kotol má však oveľa väčšiu dlhšiu životnosť. Cena za servis sa vždy niekoľko násobne vráti v podobe paliva , ušetreného efektívnou prevádzkou vyčisteného kotla. Užívatelia by mali pri kúpe kotla myslieť aj na dostupnosť servisu, teda siete autorizovaných servisných technikov.
Milan Kubíček
obchodný riaditeľ spoločnosti Thermona
Spoločnosť THERMONA sa výrobou kotlov zaoberá už viac ako 25 rokov. Dlhá história a renomé našej spoločnosti je určite veľkou výhodou, pretože tým, že držíme celú výrobu v Českej republike, majú naši zákazníci a servisní technici istotu, že nebudú dlho čakať na dodanie akýchkoľvek náhradných dielov.
Dôverujte osvedčenému výrobcovi
Najmä pri servise starších kotlov majú menší výrobcovia problémy s dostupnosťou náhradných dielov. Životnosť kotla sa väčšinou počíta na desaťročia a tak sa môže v niektorých prípadoch stať, že kotol "prežije svojho výrobca". To sa týka najmä neznámych zahraničných firiem, ktoré skúšajú preraziť medzi dlhodobých výrobcov.
Aj keď sme sa začali orientovať na plynové kotly a elektrokotly a prestali sme vyrábať kotle na tuhé palivo, stále držíme veľké skladové zásoby náhradných dielov na modely, ktoré už nevyrábame. Servis týchto kotlov je však pre nás záväzok , za ktorým si stojíme. Chceme, aby si naši zákazníci zabezpečili v budúcnosti opäť kotle THERMONA, pretože im ponúkame nielen kvalitné výrobky, ale aj profesionálny pozáručný servis.
Milan Kubíček
obchodný riaditeľ spoločnosti Thermona